marți, 8 iunie 2010

Fiecare mama si parinte isi creste copilul cam cum il duce capul si intuitia..
Eu probabil ca am o problema MARE..

Copilul e botezat la 7 luni.Am fost cu el cind avea 6 luni in Ro si soacra mai sa faca infarct ca nu e botezat.

Traiesc intr-o tara multireligioasa.Lu Basse nu i-am povestit despre religie,ca exista un Dumnezeu care sa.l apere si sa-l ocroteasca.Nu vreau sa stie de un Dumnezeu care-l pedepseste.

De ce trebuie sa ma duc sa ma spovedesc preotului ca am pacatuit?Nu e un fel de atac la persoana si pudoare?Nu e cumva un control in masa...sa stie el tot ce se intimpla in casa si sufletul meu?

Nu l-am dus intr-o biserica decit la botez,si aia era una suedeza,fara icoane is sfinti pe pereti.A fost intr-o moscheie si a auzit cum cinta imamii dar mare lucru nu m.a intrebat.
Nu l-am invatat nici o rugaciune,spun pt el in gind la culcare ingerasul.
Nu cred ca are rost sa-i incarc minte cu fel de fel de rugaciuni si povesti de speriat copii...ca daca nu face aia i se intimpla ceva rau..

Dumnezeul ortodox,sau cel putin mesajul preotilor ortodoxi descrie un Dumnezeu razbunator si rau,care te pedepseste daca nu faci dupa regulile lui..
Pai de ce?Ce Dumnezeu e ala care-ti vrea raul si nu te lasa sa te odihnesti duminica cind poate e singura zi pe saptamina cind poti sa dormi mai mult,de ce trebuie sa mergi la biserica sa asculti ce zice preotul.
De ce copii mici trebuie impartasiti...cind ei,potrivit bibliei,sint fara pacat.

De ce moartea in religia ortodoxa e privita cu frica cind defapt e doar o eliberare a sufletului de trupul cel greu incercat..

Probabil sint o mama PAGINA...dar eu cred ca e mai bine asa pentru copil sa descopere el si sa aleaga el in ce sa creada si nu sa-i impun eu.

14 comentarii:

adra_bell spunea...

Nu esti o mama pagana, esti o mama moderna. La fel am botezat si eu copilul, la 6 luni, in biserici/manastiri a intrat mai des, de cate ori am fost in excursii, n-am impartasit-o si am aceeasi parere despre ortodoxism. Ca sa nu mai spun ce parere am despre predarea religiei in scolile romanesti, mai ales la clasele mici, unde se preda, de fapt, ortodoxism.
Spovedania nu inseamna ca permiti amestecul preotului in viata ta privata, preotul e un intermediar intre tine si Dumnezeu

mamica de Sebastian spunea...

@Huh Andra deci asa se cheama...mama moderna?Ma bucur ca nu sint singura care gindeste asa..
Si daca oricum Dumnezeu vede si stie ce fac si ce gindesc,ce rost are sa ma spovedesc??

Mariana spunea...

Sunt foarte multe pareri impartite in ceea ce priveste "tema "ta.
Noi am impartasit-o pe Diana exact in ziua cand a implinit 40 de zile, ca asa s-a nimerit, daca treceam, cred ca nu era vreun bai.
In ceea ce priveste rugaciunile, eu ma rog pentru ea, doar imi vine imi brate si isi "impleteste " degetutele ,chinuindu-se sa-i iasa un semn al crucii,uneori chiar ma amuza.
Oricum ea e prea mica sa inteleaga ceva.
Aici nu se studiaza religia in scoli, fac ceva clase pe la varsta de 8 ani , in afara scolii, asta pentru ca ei fac "la primera comunion"...ceva de genul prima impartasanie. Noi nu ne incadram , asa ca "PAS".
Cand va creste vom vedea ce fel de intrebari primim din partea ei pe tema asta. Cred ca decizia tot a ei va fi.

Mariana spunea...

PArdon, voiam sa zic botezat-o...bine ca a si impartasit-o

Unknown spunea...

E complicat... si intens dezbatut. Atata timp cat in Romania oamenii au cea mai mare incredere in biserica, ca institutie, atata timp cat se taie pensii si salarii, dar lumea e dispusa sa dea zeci de milioane de euro pentru catedrala neamului, intotdeauna vor exista voci (multe!) care te vor blama.

Ai spus bine la inceput si sunt absolut de acord cu tine! Fiecare isi creste copilul asa cum crede de cuviinta si asa cum crede ca este corect.

Eu m-am potolit de mult sa judec mamele si doar daca sunt intrebata, nu neaparat dau sfaturi, dar povestesc din experienta mea ca mama. Atat si nimic mai mult. Pana la urma, faci cum vrei.

Si daca ma uit in urma, la chestii aparent fara importanta, au existat o gramada de discutii legate de premergator, mancare solida, pampers, sare, zahar, gauri in urechi la fetite etc. Si fiecare mama spunea cu litera de lege ca zice ea e cel mai bine pentru copii.

Eu sunt atee, dar nu inseamna ca nu intru in biserici sau ii refuz copilului accesul la informatie si religie. Dar consider ca trebuie sa fie alegerea ei daca crede sau nu. Nu o invat rugaciuni si nici nu o duc la spovedit, impartasit. Nu fac aceste lucruri pentru acum sunt la impuse si deja ii spun eu ce sa creada, in ce sa creada si cum sa evolueze. Dar daca i-a dus educatoarea la biserica (ca e vis-a-vis de gradinita) nu i-am interzis.

Dupa cum spuneam... complex si mult de spus intr-un comentariu.

mamica de Sebastian spunea...

@Mariana si Silvia gindim cam la fel..adica sa lasam copilul sa creada si sa aleaga in va crede si nu sa-i impunem,pt ca asa e crestinesc.
Cit despre catedrale si bisericile ortodoxe nu am auzit una sa ajute pe cei nevoiasi.FAc comparatie cu bisericile catolice..care nu sint la fel de pompoase si de impopotonate ca cele ortodoxe dar macar fac ceva pt oameni.

salmi spunea...

Diana mea a umat religia ortodoxa timp de 4 ani in scoala romaneasca...nu-ti spun cat am uat materia aceea...aveau o pofesoara care numai prostii ii invata, cum ii pedepseste Dumnezeu(aveau un exemplu in cartea de religie cu un copil care s-a urcat intr-un pom sa strice cuibul unor pasarele si a cazut. Asta fiind pedeapsa lui DD)...eu aveam de muncit acasa apoi sa contracarez "invatatura" religioasa de la scoala. Am rasuflat usurata cand am vazut cum e privita religia aici, eu insami am facut un curs de religie ca sa invat despre toate religiile lumii nu numai despre ortodoxism...

Silvia a fost si ea botezata la 8 luni, in Ro...toata lumea s-a mirat ce copil mare vine la botez...eh, nu ne interesa. Noi suntem atei, dar am botezat copiii desi ne statea in gand sa nu o facem. Dar noi suntem la rrandul nostru botezati si nu a fost nimic rau. Vizitam biseici, muzee, mozchei, povestim copiilor despre toate religiile lumii, ei le invata in scoli. Eu cred ca e cea mai buna educatie religioasa pe care o poate primi un copil...

Anonim spunea...

Multa lume confunda credinta cu religia. Credinta in Dumnezeu este in fiecare dintre noi zic eu si daca Dumnezeu este pretutindeni, atunci este in noi, langa noi, oriunde si oricand. Nu avem nevoie de intermediari (biserica, icoane, carti sfinte etc) ca sa ne asculte rugaciunile si sa ne ajute.
Religia este doar un fel de sumedenie de obiceiuri si de ritualuri inventate de biserica, care la randul ei este o adunatura de preoti cu coroane de aur si cu haine stralucitoare.
Eu sint un pic suparata pe biserica si pe preoti, care ma tot ameninta ca daca nu ma cunun la biserica, o sa ard in iad si eu si urmatoarele nu stiu cate generatii...dar cand vreau sa ma cunun, zice ca ba eu nu sint buna pentru biserica catolica, ba barbatul nu e bun pentru biserica ortodoxa. Pai cum au ei tupeu sa ma judece pe mine si sa imi puna eticheta in frunte? Nu Dumnezeu ne-a lasat pe lume pe toti? Nu sintem noi toti la fel? Atunci de ce vine un amarat de popa sa-mi spune el direct ca eu nu pot fi acceptata de biserica lui?
Atata timp cat ei isi fac palate si catedrale aurite si preamarite in timp ce in lume mor copiii de foame si de sete, eu nu pot accepta ca aceasta biserica sa fie intermediarul intre mine si Dumnezeu. Eu stiu clar ca incerc cat ma duce pe mine capul sa fiu un om bun, sa am o viata echilibrata, incerc sa nu fac rau la nimeni si la nimic...iar Dumnezeu ma vede el daca fac bine sau rau si are cine sa ma judece pe mine, nu am nevoie de preoti care sa ma ameninte si sa ma judece ca nu m-am dus la biserica sa ma binecuvanteze si sa ma cunune.
Sint milioane si milioane de oameni pe planeta asta care nu au biserici inalte si aurite, nu au preoti care asteapta sa te arunci la picioarele lor in genunchi si sa le pupi mana si sutana...si sint bine mersi, au o cultura si o mentalitate mult mai sanatoasa si au o viata mult mai armonioasa si o durata de viata mai mare ca a noastra cu mult. Numai daca ne uitam la chinezi, japonezi, triburile de amerindieni, eschimosii etc. Bieninteles ca fiecare are in cultura lor cate un zeu, cate un ritual, fiecare crede in ceva si se roaga la cineva...dar o fac din suflet si o fac impreuna, nu au nevoie de nici o catedrala pana la nori si nici de preoti cu haine de aur.
Draga mamica de sebastian, iti place cum ne-ai provocat la discutii? pupici mici mici mici si multi multi multi

mamica de Sebastian spunea...

@miha da am mai auzit ce educatie religioasa e la scolile din ro.Prefer ca Basse sa descopere singur religiile si credintele..Si ma bucur ca nu sint singura care gindeste asa

@Carmen noi am mai filosofat despre subiectul asta si ai perfecta dreptate.Da si poate asta a fost intentia,ca sa provoc lumea:))Intorc pupicii multi si mici:)si capul sus

alina spunea...

Florina, imi rup si eu 2 min, ca tot m-am trezit dis-de-dimineata azi:
Imi cresc fetele cu constiinta de Dumnezeu si crestinatate, NU DE BISERICA.
Nu biserica, nici ritualurile (chiar daca unele aduc confirmari si sunt, zic eu, importante, pentru curatirea sufletului) si nici cartile sfinte sunt subiectul credintei. Subiectul credintei este Dumnezeu. Care n-are cum fi decat bun, protector si iubitor. In orice religie.
Personal, desi sunt ortodoxa semi-practicanta (adica imi place sa merg la biserica si sa urmez ritualurile - dar nu pe toate si nu cu regularitate!!), consider ca Dumnezeu este unul singur, perfect, doar ca noi, oamenii, i-am pus diverse nume si interpretam dupa cum ne taie capul nostru prost vrerea si calea Lui.
Important nu e sa mergi la biserica si nici sa ai bifate toate obiceiurile (multe din ele de-a dreptul pagane). Important e sa fii un om bun si frumos. Aia inseamna sa crezi in Dumnezeu si sa-L ai in tine!
Te imbratisez, nu mai fii suparata, nu Dumnezeu e gresit, ci oamenii cu regulile lor stupide. Nu-i vei face rau lui Basse al tau daca ii vei vorbi despre frumos si bine si Dumnezeu cel bun, te asigur! Asa cum IL simti tu ca este.

Ceska777 spunea...

In Basse ca si in gaza mea e (inca) o urma mare de dumnezeire. Ei sunt veniti in lumea asta curati si frumosi. Numai de la noi cei din jur vor invata ce e rautatea si uratenia sufleteasca-daca asta le aratam. De la "noi" si aici ma refer acum la cei din familia lor vor afla ce e bunatatea, cumintenia, mila si compasiunea, harnicia si credinta. Sau reversul-daca famiile lor au ca si stapan banul, vorba lumii, reguli absurde, ipocrizia. Gaza a fost botezata la 7 luni si o saptamana in religia catolica. Credinta si religia sunt doua lucruri aproape diferite. Cine nu face diferenta insa risca sa se indeparteze de Dumnezeu asa cum e el-bun si iubitor. Cine iti spune tie ca trebuie sa botezi copilul musai in ziua 41, sa il duci in fiecare duminica la impartasit, sa te spovedesti-e habotnic cu mintea ingusta. Personal am intrebat preotul daca considera ca "venim tarziu pentru botez" si mi-a spus ca pentru a-l intalni si apoi cunoaste pe Dumnezeu nu e niciodata prea tarziu. Si ca mai degraba ar aveanevoie de un botez un adult plecat de pe cararea credintei prin balariile religiei decat un copil de 7 luni. Stiti ce e de fapt botezul in religia catolica? O reinfatisare a copilului in fata lui Dumnezeu adus de nasi si parinti care promit sa ii fie alaturi si sa vegheze ca acel copil sa ramana mereu Copilul lui Dumnezeu, asa cum suntem toti. Fara exceptie! Cred ca nu exista nici o religie fara pata, nici cele cu Dumnezeu unic si nici cele politeiste. Cand in numele lui Dumnezeu se savarsesc lucruri pe care el nu le cere atunci suntem cu totul pierduti. Nu trebuie insa cazut in extrema cealalta si considerat ca poti si fara Dumnezeu. Pentru ca esti om si atat de asemanator la infatisare cu intruparea Duhului Sfant de acum 2000 de ani.
Daca nu crezi in Dumnezeu poti crede intr-o energie nesfarsita si mereu bineintentionata. Tot ce ne duce departe de credinta cu care ne nastem in suflet e .....desertaciune.

Anonim spunea...

Alina v-a raspuns frumos si delicat !
Un suflet valoreaza nespus de mult pentru Dumnezeu! Nu lasati sufletelele copiilor vostri sa se rataceasca printre multele religii,poate cand credeti voi ca ei vor avea libertatea sa aleaga,va fi prea tarziu! Modelati-i de pe acum,ca sa poata face alegeri bune in viitor!

soAcra spunea...

sant nascuta din familie de evrei,am lasat copiilor mei posibilitatea sa-si ak\leaga religia pe care o vor,baiatul meu a facut-o la 39 de ani s-a botezat crestin i-am respectat dorinta dar la botez am lipsit

Manole spunea...

ca sa aleaga, arata-i alternativele. Acum el nu stie ca exista, tu insa stii.