marți, 30 septembrie 2008

Scrisoare de septembrie

Nu va speriati ca nu am luat-o razna si nici nu mi-a scris nimeni scrisori de dor si amor..
Am primit scrisoare de septembrie de la gradinita de la grupa lui Basse.Primim astfel de scrisori informative o data pe luna.Sintem informati ce au facut si ce planuri au in viitor.
Basse a trecut la grupa mare in august.In grupa sint copii cu virste intre 3-6 ani.Din pacate nu am reusit sa cunosc educatoarele si nici copii din grupa.Stiu ca are 2 copii din grupa mica cu el pe Cecilia si Ibe.

Deci in scrisoare sintem informati ca a inceput un nou semenstru,sint copii noi si au facut poze copiilor noi in fata casei(blocului)unde locuiesc precum si copiilor vechi dar care s-au mutat..Fiecare copil are un dosar unde sint prezentati cu poze si desene:).

Copii mai mari au inceput cu putina matematica.Au citit povesti si poezii cu rima despre cifre..Au inceput cu cifra 0(zero) si au desenato cu hirtie creponata,adica au lipit hirtie creponata pe o foaie,in forma de 0(zero).
Au avut gimnastica si au exersat motoricul pe muzica.
Au avut o discutie despre fructe si 2 copii au facut o salata de fructe foarte buna din care au mincat cu totii:)
Au fost la biblioteca de unde au imprumutat carti si in drum spre gradinita s-au oprit la un loc de joaca..
Au facut prajitura cu mere si au mincat intr-o zii o prajitura ,dupa retetea bosniaca,foarte buna.

Au sedinta foto cu grupa si individual in 8 octombrie si sedinta cu parintii in 16 octombrie.
Sedinta foto se tine de obicei la inceputul anului scolar.iar sedinta cu parintii cam in fiecare semestru.

Pe linga sedinta cu parintii mai avem o sedinta individuala,fiecare parinte cu educatoarea,in care sintem informati de evolutia si eventualele probleme pe care le are copilul.
Cam asta e metoda de educare in gradinite in Suedia.Mie mi se pare destul de buna.
Am primit si 2 poze cu copii in parc si cifra zero lipita cu hirtie creponata.Din pacate am primit-o document si nu stiu cum sa le salvez de acolo.Dar cum afli le postez:)

6 comentarii:

Ruxel spunea...

Felicitari Basse !!!

Anonim spunea...

si eu care voiam sa intreb la ce gradinita in Romania de intampla lucrurile astea..........

carpeta plutitoare spunea...

sedintele cu parintii sunt foarte dese pe aici pe la noi. incep la 8 seara si se termina dupa 11 noaptea! deci in suedia copii invata sa gateasca de mici. mi se pare genial

mamica de Sebastian spunea...

Aoleu pai daca ar tine aici sedintele asa mult,ne-am duce toti cheauni la munca dimineata.
Da sa stii ca ii invata de mici sa se descurce,mai ales ca lu Base ii place sa bucatareasca.
In liceu au ore de gatit:)

carpeta plutitoare spunea...

ferice de nevasta care o sa ti-l ia!

salmi spunea...

Parca am citit programul Silviei, foarte frumos ai descris.

Si in "generala" au ore de gatit, Diana a avut anul trecut,in cl.5-a, chiar cand a debutat la scoala suedeza. Nu-ti spun cum am ramas cu gura cascata cand am auzit asta. Apoi am avut ocazia sa vad si "bucataria" unde gatesc copiii...wow!